Werkwijze

Werkwijze

Werkwijze

Vrijblijvend contact

Ons eerste contact kan telefonisch of via de mail plaatsvinden. Deze korte eerste intake is geheel vrijblijvend. Hierin kijk ik in grote lijnen wat de zorgvraag is en leg ik uit hoe ik te werk ga. Hierna kunt u beslissen of u een afspraak wilt maken voor een intake.   

Intake

Tijdens het intake gesprek wordt de hulpvraag in kaart gebracht en onderzoek ik welke knelpunten er zijn en waarin ik ondersteuning kan bieden. Wij kunnen deze intake houden op een locatie die voor u prettig is, maar ook online is een intake mogelijk. Hierna ontvangt u van mij een verslag van onze intake en een plan van aanpak. 

Plan van aanpak 

Wij bespreken het plan van aanpak en kijken welke “route” in de zorg het beste bij u past. Daarna gaan wij kijken met welke regeltaken ik u kan ondersteunen en/of overnemen om u te ontlasten. De mantelzorger houdt altijd de regie!

Actie en oplossingen 

Ik ga aan de slag met de gemaakte afspraken voortkomend uit het plan van aanpak. In deze fase zullen wij regelmatig contact hebben. Ik vind het belangrijk om u goed op de hoogte te houden en koppel mijn resultaten met regelmaat terug. Zo kunnen wij makkelijk bijsturen mocht de situatie veranderen. Als er meer uren voor het regel van de zorg nodig zijn, dan zal ik dat vooraf met u bespreken. 

Facturering

Mijn facturering zal achteraf plaatsvinden. Afhankelijk van hoe de vergoeding geregeld is kan ik veelal mijn factuur direct aan de zorgverzekeraar sturen. Is er een vergoedingsregeling vanuit de werkgever dan zal mijn factuur ook direct naar de werkgever gaan. Kunt u vergoeden vanuit een vrij besteedbaar deel van het PGB dan zal ik mijn factuur sturen naar diegene die het PGB beheert. Heeft u besloten particulier gebruik te maken van mijn diensten dan zal mijn factuur direct naar u gaan. 

Share by: